środa, 2 lipca 2014

Wzmacniam włosy, paznokcie, reguluję przemianę materii – nazywam się Skrzyp Polny, poznaj mnie bliżej!

Skrzypie przy ścieraniu, ponieważ zawiera dużo krzemionki, posiadający wiele MOCy - Skrzyp Polny. Najlepszy czas na zbiór jest właśnie teraz! Moje zapasy zebrałam już w czerwcu, suszyłam w przewiewnym, zacienionym miejscu (chrońcie go przed światłem) w temp. pokojowej, rozłożone cienką warstwą na płasko w papierowym pudełku.


 
Właściwości Skrzypu Polnego: 
(Większość ze względu na dużą zawartość krzemionki i innych soli mineralnych)
  • Wzmacnia naczynia krwionośne
  • Zapobiega powstawaniu osteoporozy
  • Reguluje przemianę materii, wspomaga leczenie otyłości
  • Wzmacnia włosy i paznokcie
  • Ma działanie przeciwkrwotoczne, zalecany przy krwawieniach z płuc i macicy
  • Jest moczopędny, dlatego stosuje się go w stanach zapalnych i kamicy dróg moczowych.
  • Zewnętrznie pomaga przy zapaleniu spojówek, można przemywać odwarem trudno gojące się rany, oparzenia czy owrzodzenia. Dodatkowo odwarem można płukać włosy dla ich wzmocnienia oraz przy łupieżu, a także przemywać twarz ze zmianami trądzikowymi czy plamami. Polecam także kąpiel w naparze ze skrzypu, która zamyka pory i ujędrnia skórę.
  • Świeży sok hamuje krwotoki z nosa (nasącz nim wacik)

Jak przygotować odwar? 
2 łyżki suszonego skrzypu zalewamy 2 szklankami wody. Gotujemy 15 minut i przecedzamy.

Jak przygotować napar?
1 łyżkę suszonego ziela zalewamy szklaną wrzątku, zostawiamy pod przykryciem na 20 minut, przecedzamy i  pijemy 3 razy dziennie. W przypadku kąpieli parzymy 30 minut.

UWAGA: Skrzyp zawiera tiaminazę, która rozkłada witaminę B1. Nie należy więc go stosować w zbyt dużych ilościach, a między kuracjami robić przerwy. Niedobór witaminy B1 możemy uzupełnić kaszą gryczaną i orzechami.

Stosujecie płukanki ze skrzypu na włosy? Warto zamienić sztuczne preparaty na naturalne ziele, jak zbierzemy go sami, to całkowicie unikniemy kosztów!

5 komentarzy:

  1. Skrzyp polny jest genialny jeśli chodzi o wzmocnienie włosów i paznokci. Ja regularnie biorę skrzypolen z biotyną i widzę ogromną poprawę moich włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam o właściwościach skrzypu, a skrzypolne długo stosujesz? Po jakim czasie pierwsze efekty?

      Usuń
  2. Tak,skrzyp polny jest super w wielu zastosowaniach,super efekty!
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też stosuję ;) Wzmacnia na pewno, mi przestały wypadać. Ale miałam nadzieję też,że trochę szybciej zaczną rosnąć;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - blog o naturalnym odżywianiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisane. Skrzyp polny to najlepszy przyjaciel włosów, skóry i paznokci, jednak jego smaku nie zdzierżę, więc dostarczam go w postaci Bio – Silica Max, ma też ekstrakt z pokrzywy. Działa świetnie, jak patrze w lustro widzę, że nadrabia wszystkie niedobory związane z procesami starzenia.

    OdpowiedzUsuń