piątek, 2 maja 2014

Jakie zioła zbieramy w maju?

Witajcie!

Zaczął się okres zbiorów różnych ziół i kwiatów. Początek maja to bardzo pracowity okres dla zielarza! 



Sama staram się zebrać w maju mniszek, najlepszy termin to początek pierwszego tygodnia. Kwiaty mają wtedy dużo słonka i są pięknie otwarte oraz mniej gorzkie w smaku.
Cały maj można zbierać pokrzywę, która również pada moim łupom! Pokrzywę zbieramy zanim zakwitnie, potem się już nie nadaje.
Podobnie cały miesiąc możemy zbierać krwawnik. Ja swój zapas już zebrałam i właśnie się suszy!
Polecam także liście lipy, bo na kwiaty przyjdzie nam poczekać do czerwca!
Liście podbiału najlepiej zbierać z końcem maja, mamy na to jeszcze cały czerwiec.
W maju najlepszą jakość osiąga także mięta, którą możemy zbierać aż do sierpnia.
Mam nadzieję, że zdążę jeszcze uzbierać pędy sosny, też najlepiej na początku maja.


A Wy? Zbieracie coś pięknym majowym dniem?

4 komentarze:

  1. Zdecydowanie brakuje mi odwagi w zielarstwie :( Cuda z suszonych ziół z zielarskiego owszem czynię, ale mam chyba za dużo obaw przed zbieraniem samej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zacząć od np. pokrzywy, nie da sie pomylić a to jedno z najwartościowszych ziół, potem kwiat lipy, czarnego bzu itd. nie warto rezygnować, ja też kiedyś się bałam :) Teraz jemy do obiadu, na kanapki i sama robie dzieciom syropy

      Usuń
    2. Aleksandro (moja imienniczko) tak jak pisała Aga, warto zacząć od pokrzywy i iść dalej! Ja też jeszcze 3 lata temu zbierałam i suszyłam tylko pokrzywę i miętę. Dwa lata temu dorzuciłam bez, mniszek i lipę. A w tym roku jak tylko mam czas łapię się już za inne zioła! To niesamowita przyjemność! Mam nadzieję, że się odważysz ;)

      Usuń
    3. No proszę, Waszymi komentarzami sam głęboko zastanowiłem się nad zbieraniem ziół. Nie ma to jak wzajemna motywacja. Pozdrawiam :)

      Usuń