wtorek, 6 maja 2014

Wino z mniszka lekarskiego dobre dla kobiet



Mniszek Lekarski już ostatni raz u mnie gości, gdyż jak się dobrze rozejrzycie po trawach, łąkach, polach to już tylko dmuchawce zostały…

Trochę historii przeze mnie pisanej:


A teraz już całkiem nowy post! Uwaga tylko dla dorosłych – zawiera alkohol ;)

Dlaczego polecam to wino dla kobiet?  

Głównie przez właściwości! Winko z kwiatów mniszka reguluje miesiączkowanie oraz zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe (Sprawdziłam na sobie, działa ;).


Jak przygotować drożdże?

Najpierw drożdże, musimy je przygotować w zależności od przepisu na opakowaniu. Ponieważ niektóre drożdże nie wymagają namnażania, a niektóre trzeba przygotować dwa dni wcześniej. Ja akurat swoje drożdże (zakupione w OBI) mogłam po 20 minutach dodać do balonu z nastawem.



Jak przygotować nastaw?
  • 3l kwiatów mniszka
  • 1kg cukru
  • 4,5 l wody
  • Drożdże winne plus pożywka
Moja rada: Można dodać rodzynki 200 g, a także sok z cytryny i pomarańczy 

Przygotowanie zaczynamy podobnie do syropu z mniszka. Zalewamy kwiaty zimną wodą, stawiamy na małym ogniu i zagotowujemy. Gdy tylko woda zacznie wrzeć wyłączamy ogień i zostawiamy pod przykryciem na 24h. Czynność można powtórzyć jeszcze raz, ale nie jest to konieczne. Odcedzamy dokładnie odciskając płatki (chłoną dużo wody) i dosypujemy cukier. Gdy cukier się rozpuści wlewamy do butli (w tym przypadku wystarczy 5 litrowy gąsiorek) i dodajemy przygotowane wcześniej drożdże (oraz opcjonalnie pożywkę). Butlę zamykamy korkiem z rurką fermentacyjną, zatkaną lekko wacikiem (w celu obrony naszego wina przed muchami). Po dwóch dniach wino powinno zacząć pracować tj. puszczać bąbelki powietrza przez rurkę fermentacyjną.

Po około miesiącu należy zlać wino przez gazę do butelek. Najlepiej smakuje po upływie kilku miesięcy.


To czekamy! Będę Was informować na bieżąco!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz